Simulator

Haugaland motorklubb har tre forskjellige typer simulatorer. To av simulatorene, lastebil- og gravemaskinsimulatoren, er profesjonelle modeller fra Volvo. Disse blir brukt til opplæring av sjÃ¥fører og maskinførere, og er svært realistiske. Simulatorene har de samme kontrollere en finner i Volvos maskiner, og servomotorer i basen simulerer bevegelse nÃ¥r en kjører over ujevn grunn. Dette er det nærmeste en kan komme Ã¥ operere tungt maskineri. Klubben har en racingsimulator hvor medlemme kan komme tett pÃ¥ farten og spenningen til en ekte racerbil. Simulatoren har tre skjermer, racersete og realistiske pedaler og girspak. Rattet har servomotorer som gir tilbakemeldinger om underlag og veigrep, for en realistisk opplevelse.

Racingsimulator

Gravemaskinsimulator